בלוג

הקשר הישיר בין חיידק הליקובקטר פילורי לסרטן הקיבה: ומדוע טיפול מוקדם הוא חיוני ביותר ואף חובה לפני שיהיה מאוחר מיידי..

הליקובקטר פילורי (H. pylori) הוא סוג של חיידק שיכול להדביק את הקיבה ולגרום למגוון של בעיות עיכול, כולל כיבים ודלקות. אבל האם ידעת שזיהום הליקובקטר פילורי הוא גם גורם סיכון מרכזי לסרטן הקיבה?

כנראה שלא!

 כמו רוב האוכלוסיה שלא היתה מודעת עד עכשיו לסיכון המרכזי של החיידק.

סרטן הקיבה הוא הסרטן החמישי בשכיחותו בעולם, ולעתים קרובות הוא מאובחן בשלב מאוחר כאשר אפשרויות הטיפול כבר ממש מוגבלות. עם זאת, מחקר מעמיק הראה שטיפול מוקדם בזיהום הליקובקטר פילורי ושיקום הקיבה והנזק שנוצר יכול לעזור להפחית משמעותית את הסיכון לסרטן הקיבה.

אז הנה מה שאתה צריך לדעת על הקשר בין החיידק לסרטן הקיבה

וכיצד הליקובקטר פילורי מגביר את הסיכון לזה?

זיהום הליקובקטר פילורי עלול לגרום לדלקת כרונית ברירית הקיבה, שעלולה להוביל להתפתחות תאים סרטניים לאורך זמן. למעשה, זיהום הליקובקטר פילורי מוערך כאחראי לעד 90% מכל מקרי סרטן הקיבה בעולם.

לא נעים כמו שאומרים..

הסיכון לפתח סרטן קיבה כתוצאה מזיהום הליקובקטר פילורי גבוה יותר אצל אנשים שסבלו מהזיהום במשך זמן רב, או שיש להם היסטוריה משפחתית של סרטן הקיבה.

כמה טיפול מוקדם יכול לעזור?

טיפול מוקדם בזיהום הליקובקטר פילורי יכול לעזור להפחית את הסיכון לסרטן הקיבה. למעשה, מחקר נוסף הראה שטיפול מוקדם בזיהום בהליקובקטר פילורי יכול להפחית את הסיכון לסרטן הקיבה עד 78%.

בנוסף להפחתת הסיכון לסרטן הקיבה, טיפול בזיהום בהליקובקטר פילורי יכול גם לסייע בשיפור תסמינים כגון כאבי בטן, נפיחות ובחילות.

כיצד למנוע הידבקות בזיהום הליקובקטר פילורי?

מניעת זיהום הליקובקטר פילורי היא המפתח להפחתת הסיכון לסרטן הקיבה.

 להלן כמה טיפים למניעת זיהום הליקובקטר פילורי:

– לשטוף ידיים באופן קבוע במים וסבון

– הימנעו משיתוף כלים או כוסות שתייה עם אחרים

– לבשל בשר ביסודיות ולהימנע מאכילת רכיכות נאות או מבושלות

– שתו מים נקיים ובטוחים

הקפידו על היגיינת מזון, כגון שטיפת פירות וירקות לפני אכילתם

הקפידו לשמור על המערכת החיסונית חזקה

נסו להישאר רגועים ולהימנע מסטרס

זיהום הליקובקטר פילורי הוא גורם סיכון מרכזי לסרטן הקיבה, אך טיפול מוקדם יכול לסייע בהפחתת הסיכון. אם יש לך תסמינים כמו כאבי בטן, נפיחות או בחילה, חשוב לבדוק ולטפל בזה מוקדם ככל האפשר.

אם כבר אובחנת עם זיהום בהליקובקטר פילורי, ישנן מספר דרכים טבעיות שיכולות לסייע בניהול 

הסימפטומים שלך ולתמוך בבריאותך הכללית.

 הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל:

1. אכלו תזונה מאוזנת: תזונה בריאה יכולה לעזור לתמוך במערכת החיסון שלכם ולהפחית דלקות בגוף. התמקד באכילת מגוון של פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים. ( למטופלים שלנו אנחנו בונים תפריט בשיטת (low fodmap)

2. הימנע ממזונות טריגר: מזונות מסוימים יכולים להחמיר את הסימפטומים של זיהום הליקובקטר פילורי, כגון מזון חריף או חומצי. שמור יומן מזון כדי לזהות אילו מזונות מעוררים את הסימפטומים שלך, והימנע מהם ככל האפשר.

3. נסה פרוביוטיקה: פרוביוטיקה היא חיידקים מועילים שיכולים לעזור להחזיר את האיזון למיקרוביום המעי שלך. חפש תוספי פרוביוטיקה שמכילים כמות חיידקים טובים גבוהה.

4. נהל אורח חיים רגוע: מתח ודאגה בצורה כרונית מחליש את מערכת החיסון שלך ומחמיר את הסימפטומים של זיהום הליקובקטר פילורי. נסה לתרגל טכניקות הרפיה כגון מדיטציה, נשימות עמוקות או יוגה.

בעוד שדרכים טבעיות אלו יכולות להועיל טיפה בניהול זיהום הליקובקטר פילורי, חשוב לפנות לטיפול מקצועי כדי למגר את הזיהום במלואו ולהפחית את הסיכון לסיבוכים כגון סרטן הקיבה.

ב-מכון helicare, אנו מציעים מגוון של טיפולים טבעיים ומוכחים מדעית כדי לסייע בניהול זיהום הליקובקטר פילורי ולתמוך בבריאותך הכללית. 

צוות המטפלים המנוסים שלנו משתמש באוריקולותרפיה, פורמולות ותזונה כדי לסייע במיגור הזיהום ולקדם ריפוי בגוף.

על ידי שילוב של טיפולים טבעיים אלה עם המלצות תזונה ואורח חיים מותאמות אישית, נוכל לעזור לך להשיג בריאות אופטימלית ולהפחית את הסיכון שלך לסיבוכים מזיהום הליקובקטר פילורי.

תפסיקו לתת לזיהום הליקובקטר פילורי לשלוט בחייכם. מוזמנים ליצור קשר איתנו עוד היום כדי לקבוע פגישה ולעשות את הצעד הראשון לקראת בריאות טובה יותר.

שלך, עומר יוסף חפצי מייסד ומנהל מכון helicare

מומחה אוריקולורתפיה וטיפול בהליקובקטר פילורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *